Ahad, 13 Disember 2009

Resepi Mak - Rendang Udang

Hujung minggu, Balik puchong sebab ahad ada jemputan kenduri kahwin kawan kami suami isteri, kawan sekolah menengah. satu sekolah ngan jmy, form 1 - form 3. kawan cikgupali form 1 - form 5. kawan kamcing cikgupali la kiranya.

Ni nak menotakan masakan rendang udang mak pagi ahad tadi. Makan ngan nasi lemak. Selalu tu jmy makan je, ni baru nak belajar buat sendiri memandangkan masakan udang lain macam dah takde soon nak makan.

Resepi mak senang je. bawang besar + bawang putih + lengkuas di blender dan ditumis. Sedikit serbuk kunyit + cili + santan + udang + kerisik + garam. Kalau ada daun kunyit, buh kan sekali. Itu macam je rupanya..ehm ehm ehm ingatkan susah sangat. cehhhh macam bagus plak jmy..cikgupali dah pesan dah, pasni masak kat umah plak. "Baik cikgu, nanti belikan udangnya"

- Gambar takde, lupa plak nak snap...sedap sangat le tu....

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails