Isnin, 25 Januari 2010

Ayam Masak Asam ?

Seumur hidup jmy, tak pernah makan ayam masak asam. Sebabnya, mak tak pernah buat pun. Tapi, balik Puchong hari tu, Mak masak ayam masak asam !!. ish ish ish peliknya..tula, dulu - dulu, mak cakap "eee sedap ke?" ha...tengok sekarang..sehingga menjilat pinggan lagi..ada 2 versi yang mak dah buat, versi 1, ayam tidak digoreng, versi 2, ayam digoreng sedikit dahulu. versi 2 ni timbul sebab ada menantu dia yang tak makan kalau ayam / ikan yang lembik - lembik ni.., dan kesimpulannya, majoriti suara mengatakan ayam yang digoreng dahulu sedikit, adalah lebih sedap.


Resepinya, rupa -rupanya macam masam asam pedas ikan tu je, cuma ditambah lengkuas..tak gitu kan mak..
mak siap pesan ni, ambil gambar, masuk dalam blog kau..hehe amboi....jangan main - main, mak dulu bukak kedai makan, bawah pokok, tepi jalan, namanya kedai makan nenek..hehe..tapi sebab dah tak larat, kedai tu tinggal kenangan. ooo kena mintak gambar kedai ni.

2 comments:

Capo Grande berkata...

sedap mmg sedap keju...mak sy selalu buat....hehe...xsilap resipi melaka ni rasanya...

JMY berkata...

capo bila nak cite 'in a relationship'

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails