Isnin, 8 Februari 2010

Suka - suka siram - siram

30 Januari 2010 di Majlis Perkahwinan Afis n Syaf. Tak kira usia, tua, muda sama. suka main air bila lepas kenduri kahwin. Objektif main air lepas kenduri zaman 80 - 90 dulu supaya semua sedara mare tak curi tulang. bila dah basah...sume kena buat kerja.. memang best, buat kerja sambil bersuka ria. kerjapun siap cepat. Malam dah boleh duduk rehat. Periuk kawah sume dah habis cuci.

Tapi di era milenium ni, yang dulu muda, sekarang dah tua, dah tak larat nak buat kerja.Yang mudahnya catering je..tapi gian main siram - siram masih ada..sekadar suka - suka. Tapi dulu, family ni tak pernahlah pulak buat joget lambak... tapi ni, ada poco - poco pulak..Mentang - mentang jalan takde kereta yang lalu....
tradisi mana main siram - siram ni ye..
semangatnya cik noma berpoco - poco

Event Manager mencari mangsa utk di siram
 
Tiga beradik berpoco - poco
Tengok teha, siram diri sendiri rupanya..

Amboi - amboi..kesian caterer, air kena curi..

Bila belek gambar, rupanya takde gambar pengantin pun..gambar suka ria je ada..heeee

2 comments:

Tanpa Nama berkata...

seronok gak....ilang rasa penat dan panasssss....

JMY berkata...

memang amat seronok..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails