Isnin, 1 Mac 2010

Kenapa dengan 7 Februari ..

7 Februari adalah hari ulangtahun kelahiran bonda tercintaa ku...Tahun 2010 ni, umur mak genap 66 tahun. Alhamdulillah, panjang umur mak. Sempat dah tengok cucu - cucu daripada ke empat - empat orang anaknya. Tahun ni macam tak tahu je nak bagi mak apa..Rasanya Mak dah  puas hati / bersyukur  dengan semua yang ada  disekelilingnya. Kalau dolu - dolu aku suka bagi kain buat baju ke jubah ke..skang ni, dia cakap dia tak nak dah..penat dah nak menempah agaknya. Nak bagi intan berlian emas permata pulak, pun mak dah banyak dah...kih kih kih..kke aku la plak yang tak mampu nak bagi...So, hadiah untuk mak kali ni sekadar sekeping kad ucapan selamat. Tapi kad music tau..ada bunyi - bunyi..Masa belajar kat USM dulu, mak yang bagi aku kad bunyi - bunyi. Sekarang, giliran mak pulak dapat..Tak tau aaa apa perasaan mak, seronok kot. Kami anak beranak sayang gilerrrrrr kat mak..ummmmmph...
7 Februari jugak adalah birthday Allahyarham Nurul Hayati Bukhori, dorm mate masa form 1 (aku ingat, sebab sama ngan mak), Allahyarham adalah yang terlibat dalam kejadian 4 beranak mati dibunuh di mesir, pada tahun 2004 atau 2005 yang lalu. Al - Fatihah..

2 comments:

umeboshi berkata...

salam ju. kiter jejak kaki di sini!!! 7 feb b'day mak ju n arwah nurul roper nyer. juga, birthday salah sorang my best friend masa sek rendah dulu..

JMY berkata...

huhu umeboshi...sama2 la kita ingat 7 feb hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails