Jumaat, 30 April 2010

Pengumuman

  • Minggu ni tak banyak entri yang saya buat, sebab seronok tidur. Ingatkan tidurkan anak awal, dapatlah buat blog, tapi rupanya tidak, sayapun tidur sama sampai ke pagi.
  • Blog Taska Cahaya Sofia telah saya tukarkan alamatnya dari cahayasofia.blogspot.com kepada taskacahayasofia.blogspot.com kerana sebab - sebab teknikal.

    Apalagi saya nak umumkan ?
  • Saya dah habis baca buku "Aku Terima Nikahnya" dan kini sedang membaca edisi keduanya "Bercinta Sampai Ke Syurga", bagaimana nak didik anak menjadi mukmin profesional dan menerapkan nilai dalam diri anak, apa pemahaman anak mengenai kenapa umi dan ayah perlu bekerja. Mengatakan pada mereka yang kita kerja untuk mencari duit, rupanya bukanlah nilai yang betul.

2 comments:

umeboshi berkata...

owh..salah ek..kalo kata yg mama n abah p keje sbb nak kumpul duit. boleh bayar duit sekolah, beli baju, beli makanan utk kamu, nanti biar kamu boleh membesar dgn sihat, jadi org pandai dan sayang kat mama n abah sentiasa!!! huhuhu..

JMY berkata...

dr buku yg dibaca, memberi jawapan yg berbentuk penerapan nilai murni seperti ayah dan umi pergi berbakti, berjuang, menolong orang. itu adalah lbh matang dan membuka fikiran anak. wallahua'lam.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails