Isnin, 28 Jun 2010

Kita Serupa, Kita Yang Di Pilih

Sewaktu memulakan entri pertama Nuyin2u, tujuan utama berblog ini adalah untuk mencari blogger - blogger / keluarga yang ada persamaan, yang punya insan istimewa seperti mana saya miliki Nurin Aisyah. Supaya dengan adanya kesamaan itu dapat membina kekuatan fizikal , minda , dorongan , motivasi, panduan untuk / bagaimana cara terbaik penjagaan anak - anak yang menghidapi Cerebral Palsy (CP) atau kata lain Spastik ini.

Hanya seminggu - dua ini baru saya terjumpa blog - blog yang kisahnya sama. Alhamdulillah saya berjumpa mereka. Jadi mudahlah saya nak bertukar - tukar pandangan dan pengetahuan. Jadi bila saya klik nufnang mereka, saya akan niatkan untuk membantu anak - anak mereka yang seperti anak saya. Walaupun dengan kredit nuffnang itu tidak mengkayakan kami, sekurang - kurangnya dapat meringankan amanah yang digalas dibahu ini.

Mari kita review blog mereka :
http://yongnoina.blogspot.com - Yasmin Nabilah, menghidapi global development delay
http://zamieda-lifeline.blogspot.com - Nabila, Syndrom Down
http://mayyonnizz.blogspot.com - Yang ini, saya blm berkesempatan baca detail, tapi anaknya Alanna dahpun meninggal dunia, sedih juga.
http://umisofie.blogspot.com - Sofie Mariah, anak sindrom down, confirmed TRISOMY21, AVSD with Pulmonary Hipertension, Congenital Hypothyroidism
http://abnaiehayati.blogspot.com   - Iman , Cerebral Palsy
http://zaliazali.blogspot.com - Aiman, Cerebral Palsy
http://zuri3389.blogspot.com - Manja, Freeman sheldon syndrom 

Ada lagi, nanti dilain masa saya update lagi list ini.
"Allah turunkan hujan lebat, guruh menakutkan. Rupa - rupanya kemudiannya Allah datangkan pelangi yang cantik berwarna warni", "Allah beri kurniaan Nurin Aisyah dengan Cerebral Palsy, rupa - rupanya Allah hadiahkan Nurin Asna Mohd Fadzli" . Jika lah Allah tak kurniakan Nurin Aisyah, saya mungkin tak menyambung silaturrahim dengan kawan - kawan diatas, mungkin tidak pandai berbakti untuk Orang Kurang Upaya yang lain. - Maha Suci Allah Yang Lebih Maha Mengetahui.

7 comments:

fiza berkata...

salam ju,

terpanggil rasenye utk tgglkan jejak kt sini. sblm ni hati bagai dicuit2 nk tahu lebih lanjut psl aisyah tp tak sampai hati nk tanye...takut mengguris hati ju kalau tersalah atur bicara tapi sbnrnye lebih takut kalau2 hati sndr ni nnt yg x mampu nk berkongsi cerita...(sedih & tak sampai hati)...

kini jelaslah semuanya. Allahuakbarr...ju& suami diberi kekuatan utk menghadapi semuanya. Tak dapat saya bayangkan keadaannya kalau saye di tmpt ju.

Sabarlah wahai teman...Allah hanya menduga hambaNya yg Dia tahu mampu menghadapinya... & yakinlah ats setiap kepahitan itu pasti akan ada kemanisan juga akhirnya.

hugs & kisses utk aisyah & asna..=)

Khairi berkata...

salam,

mungkin awk ada baca post saya bertajuk gadis cantik vs gadis tak cantik.

saya seperti fiza, juga terpanggil untuk mengomen atas rasa simpati yang mencarik2 rasa seperti sekarang ini. sungguh, sy doakan Allah gugurkan semua dosa-dosa awak dan suami atas kesukaran yang tertanggung.

insyaAllah, hidup bukan cuma di sini. Di sana nanti akan ada yang terbaik buat nurin aisyah.

Noina berkata...

Salam mama Aisyah..

betul kata akak.. dengan cara ini saja kita dapat dekatkan diri dengan masyarakat yang masih belum mengetahui caranya membesarkan anak istimewa..Moga Allah beri ketabahan untuk kita.. Amin.. :)

Naimatul Hafizah Nor Rodin berkata...

salam perkenalan...
maaf, saya tak tahu nak panggil akak atau apa...ju...atau mama aisya.
panggil saya fiza....
kita dianugerah insan istimewa, menjadi penawar kala kita duka. saya byk kenal blogger yg punya anak istimewa ketika saya mempunyai blog sendiri. semoga kita dpt berkongsi cerita dan semoga kita terus tabah dan kuat...

JMY berkata...

Terima kasih atas sokongan fiza,khairi,noina and fiza.

yeah...kita kena tabah dan kuat

tie2kay berkata...

salam nuyin. .semoga setiap apa yg tuhan beri tu dtempuhi dgn sabar dan tabah, sy faham sgt kedudukan awak,sbb sy ada seorang kakak mcm aisyah,tp dia dah meninggal pada umur 26 tahun. .kiss tok aisyah yea. .

JMY berkata...

tie2kay, pd umur 26 thn tu kakak awk boleh berjalan tak ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails