Selasa, 17 Ogos 2010

Lauk Favourite - Sahur

"Umi, apa benda tu ?" ha, ha kalau Asna bangun masa sahur, mesti dia tanya macamtu. Ini lah lauk kegemaran Umi dan Ayah kala bersahur. Tak payah susah - susah, goreng bawang, goreng cili hijau, goreng ikan bilis, gaulkan dengan kicap.., sudah cukup menyelerakan, licin sepinggan nasi. Pagi tadi, ustaz yang beri motivasi pagi di IKIM beritahu kita, ibadah sahur adalah ibadah sunat yang besar nilainya disisi Allah dan sunat mengakhirkan waktu sahur.  Jadi, marilah kita sama - sama bangun sahur.

Like father, Like daughter lah..Sesi membuat popiah, ahad lepas. Juadah untuk berbuka dan boleh simpan untuk 2 - 3 hari. Selesai 1 menu wajib berbuka, kuih. Terima kasih Ayah dan Asna yang rajin..

4 comments:

iCaLoVeZiE berkata...

ah! saya juga suka lauk ni

ieda berkata...

kami pun suka tapi husband ada gout..takleh makan bilis.
tukang masak kecik tu comei jer..

Capo Grande berkata...

bila nak ajak kami berbuka di rumah keju???

JMY berkata...

ica, ieda - ini menu org jawa kan..

capo - klu ajak capo, nnti kena ajak sume kwn2 di blog ni..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails