Selasa, 26 Oktober 2010

Kami Berubah Angin

Tiga hari minggu ini kami duduk di Puchong. Umi kursus di Damansara, jadi Aisyah dan Asna tinggal dengan nenek. Kasihan juga nenek sebab sekarang ni pinggangnya selalu sakit - sakit. Pesan untuk nenek, tak payah angkat / dokong Aisyah. Umi dah siap mandikan, nenek tolong bagi makan dan susu. Nanti petang kak Mizah balik sekolah, baru dia tolong angkat / dokong Aisyah.
Hari pertama, nenek cakap Aisyah dan Asna baik. Tapi bila Umi balik, mula mengada, makan nak suap sendiri. Ayah, On and Off, kejap di Puchong, kejap di Seremban untuk jalani rawatan dialisisnya. Malam ni Ayah takde. Waktu nak tidur Aisyah dah mula buat perangai, selagi tak habis 2 botol susu, selagi tu tak tidur. Umi nak berblogpun tak senang hehe.
Habislah anak Umi sorang lagi ni dah diajar berposing oleh sepupunya kak Shahira yang memang pandai bergaya. Pinjam spek mata makngah yang macam mata lalat tu. Tidur setelah penat main kejar - kejar dan naik kuda, Baru nenek tahu Aisyah dan Asna punya suara bila dapat bermain dengan suka ria, walaupun sedikit sunyi tanpa pakngah yang outstation.

11 comments:

Bicara hati ibu aisya berkata...

Comelnya aisyah.dah pandai makan sendiri yeh?semoga aisyah sentiasa sihat ye sayang

Azma berkata...

Cute aje tuan punya pic yg tengah makan bubur tu..:). Makan kenyang2 ye..

JMY berkata...

keinginannya sangat tinggi berbanding keupayaannya...

Tanpa Nama berkata...

dalam mendepani ujian...ada ketika tersilap membuat perhitungan..ada ketika jua tersilap dalam membuat pertimbangan...

pada ketika yang hadir itu kekuatan...sepertinya tidak nampak selain untuk meneruskan..tetapi ketika yang hadir itu melemahkan...sepertinya tidak nampak jalan lagi untuk meneruskan....

meski pun demikian...diri cukup mengerti...pejuang yang sebenar adalah si permata hati ini...

andai mungkin ada ketika jiwa bisa lemah...tetapi mana mungkin untuk menyerah...kerana selagi hayat dikandung badan...si ibu...si bapa akan terus melangkah untuk mu si permata hati...

semoga masih diberi ruang dan peluang untuk bersama menggapai impian....pengharapan pada-Nya agar jangan sesekali Dia memalingkan kasih sayang-Nya...perhatian-Nya...belas kasihan-Nya...terhadap hamba-Nya...dalam menuju keredhaan-Nya...

ketentuan Allah adalah Rahsia Allah...

Wallahu'alam...

Jiey^Mien berkata...

comelnya makan sdr..
=)

Naimatul Hafizah Nor Rodin berkata...

alolo, sukanya tgk gambo pakai spek hitam tu. bukan main lagi dia bergaya. comel jer...hehe

JMY berkata...

tanpa nama - berulang - ulang kali saya baca kata2 hikmah itu, terima kasih. ayatnya mcm ustz pahrol juoi lah..

jiey -- haah nak makan sendiri, tp sudupun terbalik

fiza -- baru belajar tu, hee

Nowwa Fitri berkata...

Comel!

nuyin2u berkata...

nowwa - tkasih..

AYU LISA berkata...

comel nyer gaya makan.. hehehe
dh pandai bergaya yer.. ikut siapa tu.. heheh

nuyin2u berkata...

ayu !! sampai juga ke sini ye. baru belajar2 bergaya, dah tentu bkn ikut umi + ayahnya..hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails