Sabtu, 26 Mac 2011

26 Mac, Ecah 4 Tahun

Happy Birthday Ecah..Hari ini genap umur Ecah, 4 tahun. Ecah lahir jam 12 tengah hari tau..Orang tua - tua kata, budak lahir tengah hari ni, degil...iiaa ke ? Ecah ? Degil ? hmm ada la jugak..degil tak nak pegang botol sendiri..

Bila nak makan kek dengan kawan - kawan ecah ni ? Mula - mula umi ingat nak buat Selasa ni di PDK selepas appointment CPK Ecah pagi tu, tapi PDK tutupla pulak Isnin dan Selasa, cikgu - cikgu ada rombongan ke Langkawi, katanya.. Lepastu Umi tanya mumy pia, dia cadangkan buat hari Khamis atau Jumaat. Umi tengah pening - pening pasal kerja ni. Jumaat ni 1 April, ada Mesyuarat, umi tak boleh skip. Isnin ni kena confirm dengan Bos, kalau dia kata ok, mesy 1 April ni, jadi umi ingat jumaat depan, 8 April, nak potong kek Ecah kat Taska. Buatnya Bos tak ready mesy. tu 1 April ni, buat Jumaat lain, hish, haru dibuatnya.. Dah lah ni, belum stabil lagi DNS propagate - propagate ni..adoi..umi tak senang duduk lagi ni..1 April Mesy, 1 April mula penilaian..Adoi..Ecah tak pat nak tolong umi pulak tu..

Apapun, Ecah seronok je bila orang nyanyi happy birthday kat dia, macam paham je..Hadia ? Oo hadiah Ecah, sebenarnya umi dah beli masa umi beli hadiah asna bulan 12 hari tu..Bola Senaman yang besar tu, itula hadiahnya. Tapi bukan main tak sukanya dia bila digolek-golek atas bola, ini yang umi geram ni. Tak pe, siap dia minggu depan, tiap Sabtu Umi akan bawa dia pergi fisio swasta. Itu pelan umi untuk Ecah tahun ni. Pakar fisio situ, umi kenal masa bawa Ayah g fisiokan pinggang dia. Pakartu suruh umi bawa ecah hari -hari..Hai, manala boleh hari - hari, kerja umi macam mana pulak nanti. Jadi Umi cadang mula bulan depan, dapat pergi seminggu sekali lah dulu, tengok macam mana. 

Ops, Sori, ni tapak kaki Ecah. Cuba tengok, Kat dua - dua tapak , ada tahi lalat..apa maknanya ? orang kata nak jalan jauh...Jauh mana Ecah oiiiii...Harap Ecah dapat jalan, Syukur sangat - sangat. Insyaallah..

7 comments:

Azma berkata...

hepi besday ecah.. smg sihat selalu, ceria selalu, sejahtera selalu..

tempat tahi lalat tu pun lebih krg sama je kan.. isshh.. ecah nak bawa umi jalan2 obersi tu.. :)

ibunurin berkata...

happy birthday ecah....
moga diberi kesihatan yang baik dan gembira selalu.

Bicara hati ibu aisya berkata...

Happy Birthday Ecah..Semoga diberikan kesihatan yang baik.
Moga tahun nih ecah dapat berjalan.Kena excersice selalu tau.Nanti leh jalan sama ngan adik aisya.

nuyin2u berkata...

tima kasih acik - acik yg baik hati..bila umi bayangkan ecah sekarang dgn bayangan ecah berjalan, seperti jauh je nak capai..tapi kuasa Allah tiada yg mustahil..

insan kerdil berkata...

kehadiran....pada ketika tidak 'terduga'....'menghamparkan' harapan.....'menyemarakkan' lagi rasa....pada suatu kurniaan Ilahi dalam berkasih sayang......

dalam lengkap melengkapi....kan hadirnya bahagia pabila saling memberi dan menerima....

biar pun di 'persinggahan' kehidupan ini....yang sering tampak 'berbeza'....adalah pada tiap yang 'terzahir'....hakikatnya yang saling membezakan di antara makhluk...di sisi Pencipta....Penentu....Pemilik....adalah pada iman dan taqwa....

pada-Nya diletakkan segala pengharapan....agar dipermudahkan urusan dunia akhirat....buat yang teruji dan diuji....dalam menuju redha Ilahi....

~eppy belated besday ye Aisyah....walaupun ur so sweeettt n tampak ayu di mata acik...tapi Aisyah adalah lebih daripada itu di hati acik....apatah lagi di hati ummi, ayah, dan adik Asna....stay strong k....:D~

ketentuan Allah adalah rahsia Allah...

wallahu'alam..

Tanpa Nama berkata...

wahh.. dah besar ecah.... happy besday... semoga ecah diberi limpahan rahmat dan nikmat dari ALLAH..

-ctsaba-

nuyin2u berkata...

terima kasih acik IK dan acik CT..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails