Rabu, 23 Mac 2011

Memori Aisyah sebelum 1 tahun

Tak banyak gambar Aisyah waktu kecil. Masa tu Umi dan Ayah guna handphone yang takde kamera lagi. Kira - kira umur Aisyah 6 bulan, baru ayah belikan umi handphone kamera. Laptop sendiri pun belum ada, jadi gambar - gambar simpanje lah dalam kamera tu. Tak panjang hayat HP sony ericson tu ditangan umi, hari terakhir di puchong semasa cuti bersalin Asna, 6hb Feb 2008, rumah nenek Puchong kena samun masa kami semua tidur. Hilanglah handphone umi waktu tu bersama gambar - gambar didalamnya. Sedihnya, cincin tunang, cincin risik,gelang nenek gombak bagi pun hilang. Yang tinggal hanya rantai kahwin. Syahdu pulak bila diingat semula. Tapi ayah cakap, itukan semua milik Allah, Allah dah ganti dengan 2 cahaya mata ni, dah besar rahmat. Syukur pencuritu tak ambil anak - anak kita. Betul, dan umi redha.
 
Rasa - rasa umi, gambar ni sebelum Asna lahir, sebelum doktor sahkan Aisyah CP, umur 5 - 6 bulan. Pipi tembam, mata sepet, rambut keras. Umi dan ayah hingga kini ada rasa terkilan kenapa kami tak cukurkan saja rambutnya semasa dia baru lahir, seperti yang disunatkan untuk anak - anak baru lahir.
Aisyah memang sangat ceria
Di usia 9 bulan, masa ni dah jadi kakak.
Aisyah, 11 bulan.
Memang sangat - sangat segar dalam ingatan. Umi pernah tanya ayah, bilalah agaknya kita nak dapat anak ni..Ayah kata, sabarlah, agaknya nanti sekali dapat kembar kot...Dalam gurau itu rupanya Allah makbulkan..Amin..

Ini minggu sambutan kelahiran Aisyah ke empat..

3 comments:

insan kerdil berkata...

perjalanan kehidupan....biar pun sudah 'bermula' sebelum kehadiran si permata hati.....namun menjadi 'permulaan' terbinanya impian....tertumpah nya kasih dan perhatian...

meski perjuangan dalam 'melindungi' tiap gerak geri nya.....'merancang' pada tiap masa yang berlalu.....merupakan suatu ketidaktentuan....ketidakpastian.....namun berserah hanya pada-Nya....Penentu...Pemilik...yang Maha Mengetahui....Maha Menyayangi....dalam menuju redha Ilahi....

~seriuss.....sweeettt lah acik tengok Aisyah ni.....esp bila da jadi kakak pada Asna yang comel....:)~

ketentuan Allah adalah rahsia Allah...

wallahu'alam...

Azma berkata...

Dah nak masuk 4 thn ye aisyah..hepi besday sayang.. acik wish awal2 x pe ye.. :)

nuyin2u berkata...

Terima kasih acik insan kerdil dan acik azma.bestlah ayat2 acik insan kerdil, penuh makna.. takpe acik azma...wish tiap -tiap hari pun takpe..;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails